Popraw trwałość klucza udarowego poprzez smarowanie układu pneumatycznego

Czy Twój klucz udarowy zaczął być zawodny, nie działa tak jak powinien lub nagle przestał działać? Jedną z najczęstszych przyczyn braku trwałości i przedwczesnej awarii narzędzia jest niedostateczne smarowanie - i to nie tylko silnika, ale i mechanizmu udarowego.

Poprawić trwałość klucza udarowego poprzez smarowanie układu pneumatycznego i mechanizmu udarowego
Powszechnie wiadomo, że regularna konserwacja jest niezbędna, aby upewnić się, że Twoje narzędzie działa jak najlepiej. Podobnie jak w przypadku uzupełniania poziomu oleju w samochodzie, ważne jest, aby regularnie sprawdzać poziom oleju i smaru w narzędziu. Niewielka konserwacja może w znacznym stopniu poprawić jego trwałość i żywotność.

Na tym blogu przyjrzymy się dwóm różnym obszarom smarowania i wyjaśnimy, w jaki sposób można prawidłowo konserwować klucz udarowy, aby zapewnić jego doskonałe działanie przez długi okres eksploatacji. Omówimy również, jak często należy smarować narzędzia pneumatyczne i jakiego rodzaju olej należy używać, aby mieć pewność, że pracują one tak wydajnie, jak to możliwe.

Które części klucza udarowego wymagają smarowania?
Jeśli chodzi o smarowanie, należy wziąć pod uwagę dwie części klucza udarowego:

  • a. Silnik
  • b. Mechanizm uderzenia

artykuł specjalistyczny - klucz udarowy do smarowania - 2 oddzielne rysunki smarowania
Dwie części klucza udarowego, które wymagają smarowania: silnik i mechanizm udarowy.

Być może wiesz, że silnik wymaga regularnego smarowania, ale czy wiesz, że mechanizm udarowy również wymaga smarowania? Oba systemy są niezależne od siebie i dlatego muszą być smarowane oddzielnie. Silnik jest smarowany przez specjalną smarownicę pneumatyczną, którą dodaje się w FRL lub bezpośrednio na wlocie powietrza (przy narzędziu). Natomiast mechanizm udarowy jest smarowany na jeden z dwóch sposobów, w zależności od systemu, w którym pracuje narzędzie. Są to następujące sposoby:

Mechanizm uderzenia smaru 
Mechanizm uderzenia w kąpieli olejowej
Zrozumienie dwóch typów systemów smarowania dla mechanizmu uderzeniowego
Smarowanie mechanizmu udarowego jest niezbędne, aby zminimalizować tarcie pomiędzy punktami styku kowadełka i młotka, a tym samym utrzymać klucz w doskonałym stanie. Przyjrzyjmy się tym dwóm systemom bardziej szczegółowo:

1. System smarowania:

W tym systemie smar jest nakładany tylko na punkty styku kowadełka i młotka, aby zapobiec tarciu między nimi.

artykuł ekspercki - smarowanie - smar do mechanizmu ostrości uderzenia OSTRZEŻENIE
Mechanizm klucza udarowego z układem smarowania wymaga regularnego uzupełniania smaru.

Z czasem jednak smar przesunie się z punktów styku na zewnątrz młotka (ze względu na zasady bezwładności), a więc będzie nieobecny w tym krytycznym obszarze. W wyniku tego zwiększy się tarcie i ciepło, a narzędzie ostatecznie przestanie pracować. Narzędzie wymaga regularnego uzupełniania smaru.
2. System kąpieli olejowych:
Mechanizm udarowy z funkcją smarowania olejem

W narzędziu, w którym zastosowano system kąpieli olejowych, cała przednia część klucza udarowego jest zanurzona w oleju. Nie ma wątpliwości, czy olej jest obecny, czy nie, ponieważ otacza on cały system.

Jedną z zalet jest to, że smarowanie jest zawsze obecne w punktach styku, a zatem wymaga mniej konserwacji. Konserwacja może być trudniejsza, ale dzięki odpowiednim wskazówkom i poradom staje się bardzo łatwa do wykonania - jak przedstawiono poniżej.

 

O serwisie

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego z motoryzacją.

Czy warto wypożyczać samochód?
Jak wygląda Polski rynek wypożyczalni samochodów?
Ile kosztuje wypożyczenie samochodu?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u Nas.

 

Kontakt

kontakt@filipekauto.pl

Galeria