Droga to brudne miejsce. Nie tylko jest wystawiona na działanie czynników atmosferycznych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, ale jest również pokryta tym, czego używamy do usuwania tych czynników (jak sól i żużel do odśnieżania), a także wszystkimi pozostałościami po pojazdach, takimi jak wyciekające płyny i mikroskopijne kawałki zużytej opony.
Twój pojazd potrzebuje ochrony przed tym wszystkim. Poniżej omówimy, jak pokryć samochód warstwą podkładową, aby chronić go przed zużyciem podczas jazdy.
Czy naprawdę potrzebuję powłoki podkładowej?
Tak. Korozja jest wystarczająco zła dla części samochodu, które można łatwo zobaczyć, ale może również wpływać na wewnętrzne komponenty. Wszystkie te śmieci, które spadają z opon, mogą uwięzić wilgoć na podwoziu i doprowadzić do rdzy, a jeśli mieszkasz w stanie, który używa soli do usuwania śniegu, żrąca mieszanka wody i soli może siać spustoszenie na gołych metalowych elementach.
Rodzaje powłok
Istnieją trzy popularne rodzaje produktów podkładowych, wyróżnione przez ich podstawowe składniki:
- Poliuretan: Największą zaletą podkładu poliuretanowego jest to, że wypełnia on pęknięcia, których nawet nie widać, wypychając sól i wilgoć w procesie. Ten rodzaj podkładu nawet hamuje korozję na dość agresywnym poziomie. Minusem jest obszerny czas przygotowania wymagany do wykonania pracy dobrze.Gumowane: Korzyść z tego podkładu jest właśnie tam w nazwie, gumy. Ten podkład jest nieco bardziej miękki, co pozwala niektóre zanieczyszczenia odbijają się zamiast powodować wgniecenia lub rysy, gdzie rdza może dostać się do gniazda. W rezultacie, jest to jeden z najbardziej popularnych sposobów na podkład samochodu.Parafina lub na bazie wosku: Jest to niedrogi i łatwy sposób na wykonanie pracy. Podobnie jak poliuretan, opcja ta wypełnia pęknięcia i szczeliny, aby zapewnić ochronę dla tych trudno widocznych miejsc. Jeśli jest jakiś minus, to jest nim trwałość. Nie są to podkłady typu "zrób to raz i zapomnij" i prawdopodobnie będziesz musiał co roku ponownie nakładać podkłady na bazie parafiny lub wosku.
Wskazówki dotyczące przygotowania i aplikacji
Czy jest to praca dla majsterkowicza, czy też należy zatrudnić profesjonalistę do lakierowania samochodu? W większości przypadków, jest to coś, co można zrobić samemu, jeśli masz odrobinę doświadczenia w pracy na samochodach lub jeśli jesteś poręczny w domu.
Zaplanuj, że ta praca zajmie weekend. Pamiętaj, że najważniejszym i najbardziej czasochłonnym krokiem jest staranne przygotowanie. Nie chcesz, aby uwięzić materiał powodujący korozję aż do gołego metalu podwozia, jak będzie nadal robić szkody, że nie będzie w stanie zobaczyć.
Zacznij od szczotkowania lub szlifowania rdzy, która już tam jest - tak, wszystko - a następnie nałóż farbę lub podkład na te świeżo oczyszczone z rdzy miejsca. Po wyschnięciu podkładu, postępuj zgodnie z zaleceniami producenta wybranego przez Ciebie podkładu. Podobnie jak malowanie i karoserii, to nie jest praca do pośpiechu. Robiąc badania i biorąc swój czas będzie płacić dywidendy tutaj.
Choć może to być pracochłonne i czasochłonne zadanie, nauka podkładu samochodowego może dodać lat do życia pojazdu, zwiększając jego użyteczność dla Ciebie i podnosząc jego wartość odsprzedaży.
Sprawdź wszystkie produkty do zabezpieczania lakieru podkładowego dostępne w serwisie NAPA Online lub zaufaj jednej z 17 000 placówek NAPA AutoCare, w których przeprowadzane są rutynowe przeglądy i naprawy. Aby uzyskać więcej informacji na temat powlekania pojazdu, porozmawiaj z kompetentnym ekspertem w lokalnym sklepie NAPA AUTO PARTS.
Zdjęcie dzięki uprzejmości Mike'a Hagerty.