Jak wykonać wymianę zaworu w oponach do sprzętu budowlanego?

Jak każda opona, guma w Twoim sprzęcie budowlanym potrzebuje powietrza. Jeśli stale obserwujesz niskie ciśnienie w oponach, problemem może być po prostu uszkodzony trzonek zaworu. Poniżej przedstawimy proces wymiany trzonka zaworu, aby uniknąć niepotrzebnego zakupu zupełnie nowej opony.

Sprawdź, czy nie ma przebić

Opony mają to do siebie, że nie mają zbyt wielu ukrytych części. Łatwo jest je obejrzeć i sprawdzić, czy nie są przebite, zwłaszcza gdy zastosuje się następującą wskazówkę: weź trochę wody z mydłem i nanieś ją na oponę za pomocą szmatki lub starego pędzla. Wszelkie przebicia na ścianach bocznych lub bieżniku opony ujawnią się, gdy zaczną wydobywać się z nich bąbelki.

Jeśli powietrze nie wydostaje się przez otwór w bieżniku lub ścianie bocznej, to prawie na pewno mamy do czynienia z nieszczelnym trzonkiem zaworu.

Zbierz swoje narzędzia

Do wymiany trzonka zaworu potrzebny jest podnośnik, który podniesie oponę z ziemi, kilka podpórek, aby maszyna nie spadła na kierowcę, kilka klinów, aby koła, które nadal są na ziemi, pozostały na miejscu, co najmniej jeden śrubokręt płaski, łom, szczypce, pompka do opon lub sprężarka powietrza oraz nowy trzonek zaworu.

opona

Wymiana trzonka zaworu

Po przygotowaniu miejsca pracy i narzędzi, wykonaj następujące proste czynności, aby wymienić trzonek zaworu:

  1. Absolutnie pierwszym krokiem jest odłączenie przewodu świecy zapłonowej od świecy zapłonowej. Jest to konieczność. Przypadkowe uruchomienie maszyny podczas pracy nad nią to recepta na poważne obrażenia lub coś gorszego. Zanim cokolwiek się stanie, że drut musi come off.Jack się koniec maszyny z trzpieniem zaworu wycieku, a następnie umieścić stojaki jack w miejscu, aby trzymać go bezpiecznie.
  2. Chcesz wysokość, która pozwala swobodnie poruszać rękami wokół koła bez problemu. Następnie, dostać kliny pod koła przytulić się do kół, które są jeszcze na ziemi, aby zapobiec ich toczenia podczas pracy. W przeciwnym razie, stojaki jack może iść w bok, a cała rzecz może przyjść rozpada się na rękach.
  3. W zależności od rodzaju, marki i modelu sprzętu trawnik, następny krok różni. Będziesz zdjąć wszelkie nakrętki mocujące lub inne elementy zabezpieczające koło do osi, a to może oznaczać usunięcie dekoracyjnej osłony koła, pierścień wykończeniowy lub oba. W celu uzyskania szczegółowych informacji na ten temat należy zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu.
  4. Zdjąć oponę i położyć ją na ziemi, trzonkiem zaworu skierowanym do góry. Należy zdjąć kapturek trzonka zaworu, jeśli jest i za pomocą płaskiego śrubokręta nacisnąć na trzpień znajdujący się w środku trzonka. W tym celu należy użyć łomu, aby przełamać stopkę i ostrożnie ściągnąć oponę z obręczy koła.
  5. Szczypcami wyciągnąć stary trzpień zaworu, a następnie włożyć nowy i delikatnie pociągnąć go na miejsce.Założyć oponę z powrotem na obręcz i ponownie napompować za pomocą pompki lub kompresora powietrza. Informacje na temat właściwego ciśnienia można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu.

Na koniec trzeba po prostu ponownie zamontować koło. Załóż koło z powrotem na oś, dokręć nakrętki mocujące i wymień wszystkie osłony koła lub pierścienie wykończeniowe. Podnieś maszynę na taką wysokość, aby można było wyciągnąć z niej podpórki, a następnie powoli opuść ją na ziemię. Usuń kliny pod koła, ponownie podłącz przewód świecy zapłonowej i jesteś gotowy do jazdy.

Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz trochę pieniędzy, ale także pomożesz chronić środowisko, nie marnując idealnie sprawnej opony.

 

O serwisie

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego z motoryzacją.

Czy warto wypożyczać samochód?
Jak wygląda Polski rynek wypożyczalni samochodów?
Ile kosztuje wypożyczenie samochodu?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u Nas.

 

Kontakt

kontakt@filipekauto.pl

Galeria